Hovedmenu


Fastnet

Flat-rate IP-telefoni

Med Primanet får du også adgang til vores IP-telefoni:

Behold dit gamle fastnetnummer, men slip for det høje abonnement. For kun 30 kr. om måneden får du fri samtale- og opkaldsafgifter til alle danske fastnet og ip-telefoner, samt gratis opkaldsafgifter til danske mobiler.

Optankning

Tank nemt og hurtigt penge på din telefonkonto via linket "Min telefonkonto" med dit betalingskort. Den simple administration sikrer de lave priser.

"Min telefonkonto" findes øverst i højre side på vor hjemmeside.

Flytning af eksisterende telefonnumre

Vigtig information ved bestilling af IP-telefoni: Inden du kan tage din telefoni-løsning i brug, skal du have dine telefonnumre porteret (flyttet), hvis du ønsker at beholde dem.

Kontakt os for yderligere information.

Priser

Oprettelse og abonnement på ét nummer Gratis
Abonnement på mere end ét nummer kr. 50,- pr. måned for hvert ekstra nummer
Installation Gratis - Du gør det selv -
Vi installererKontakt os for pris.
Flytning af eget nummer kr. 300,-
Samtaler til dansk fastnet og ip, inkl. opkaldsafgift til dansk fastnet, ip og mobil Fast pris: kr. 30,00 pr. måned
Minutpris til dansk mobil kr. 0,80

"Udland 1/2 pris" - dvs. halvdelen af vores normale udlandstakster! (Der er skarpe priser som f.eks. 25 øre/minut til USA, Australien og det meste af EU)

Abonnement kr. 20,- pr. måned

Se takster på udlandstelefoni

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan tanker jeg min telefon op?

Du betaler alle dine udgifter til telefoni via optankningen - både de faste abonnementsafgifter og opkaldsudgifter til mobil/udlandsopkald.

Man bestemmer selv hvor meget og hvor tit man tanker kontoen op. Der skal bare stå minimum kr. 30,- den 1. i måneden, ellers bliver kontoen lukket indtil der igen er indbetalt penge.

Du modtager automatisk en mail fra systemet:

  • Den 1. i hver måned når der bliver trukket kr. 30,- på din konto til dækning af samtale- og opkaldsafgifter.
  • I god tid, hvis der ikke er penge nok på kontoen til den månedlige betaling.
  • Hvis kontoen er lukket pga. negativ saldo. Genåbning sker øjeblikkeligt ved ny optankning.

Husk! Vælger du at få overflyttet dit gamle telefonnummer, så vil porteringsgebyret på kr. 300,- være trukket fra din konto, og denne vil stå i minus første gang du logger ind.

 

Hvordan fungerer ip-telefoni?

Det er ganske simpelt. Man får en boks udleveret, der tilsluttes modtageren. I boksen er der stik for tilslutning af de almindelige telefoner i huset. Man kan også bruge en speciel telefon, der er beregnet til ip-telefoni.

Til boksen er der tilknyttet et almindeligt telefonnummer, og så længe der er strøm på modtager og telefonboks, kan man nu bruge sine telefoner ganske som normalt. PC-en behøver ikke at være tændt.

Hvis man ønsker at få overført sit normale telefonnummer, kan det også lade sig gøre.

Hvordan kommer jeg i gang med IP-telefoni?

1. Vælg apparat og tilmeld dig.

● Husk at lydkvaliteten afhænger af apparatet. En rigtig ip-telefon er altid bedre end et almindeligt apparat med adapter.

● Du får hvad du betaler for... Et dyrere apparat giver bedre lyd og færre problemer.

2. Du får en email med oplysning om hvordan du får adgang til administrations- og betalingssystemet.

3. Vent på at få telefonen leveret af os. Den er klar til brug så snart den kommer - du skal bare sætte den til. Ønsker du hjælp til tilslutning, kan du bestille dette på 7020 0605 eller ved bestilling.

Ved flytning af eksisterende nummer:

4. Afmeld alle ekstra services på dit nuværende abonnement.

5. Du får en formular og en vejledning med posten. Formularen udfyldes og returneres til os. Bemærk: Der sker ikke mere før vi har modtaget den korrekt udfyldte formular.

6. Du får telefonen leveret. Man kan nu ringe til ip-telefonen på et specielt midlertidigt nummer du får udleveret, og der kan selvfølgelig ringes ud.

7. Afvent besked fra din udbyder vedr. overflytning af nummer. Der kan gå 1 - 3 måneder (nogle gange mere).

8. På datoen for overflytning af nummer bliver telefonen aktiv begge veje, og dit gamle nummer virker nu som normalt.

Min IP-telefon fungerer ikke optimalt. Hvad gør jeg?

Ingen klartone: En ip-adapter skal have en ip-adresse på samme måde som en ekstra pc - men den kan ikke lide at sidde bag en router. Sørg derfor at tilslutte telefonen direkte til din modtager via en switch.

Udfald, klik mv.: Her skal fejlen først søges på netforbindelsen. Det vigtigste er en rimelig god ping uden udfald. Kniber det her, er det bedste du kan gøre at ringe til supporten.

Ekko, rumklang mv.: Her ligger fejlen typisk på det anvendte udstyr. Har du den almindelige løsning med en ip-box og et "gammeldags" telefonapparat, så er problemet en dårlig tilpasning mellem de to. Det KAN være nødvendigt at forsøge sig med et andet telefonapparat eller meget bedre: En rigtig ip-telefon.

Manglende "Vis nummer": Hvis dit telefonapparat understøtter det, så kan det oftest bringes til at fungere ved at ændre nogle indstillinger på din ip-box. Kontakt supporten.

Hvordan flytter jeg mit nummer, og hvad koster det?

På tilmeldingsformularen er der et felt hvor du kan skrive det nummer der skal flyttes. I forbindelse med behandling af din bestilling får du tilsendt en formular med posten, som du skal udfylde og returnere. Du skal her oplyse om navn og kontonummer på dit nuværende telefonselskab, og give os fuldmagt til at flytte nummeret.

Bemærk: Det er meget vigtigt, at du kontrollerer at de oplysninger der står på porteringsfuldmagten er korrekte. Står der f.eks. et forkert navn, så bliver porteringen afvist.

Det er ikke gratis for os at flytte dit nummer. De forskellige telefonselskaber tager sig betalt for dette. Derfor koster flytningen kr. 300,- incl. moms, som bliver opkrævet via "optankning".

Indtil nummeret er endelig flyttet, fungerer din gamle telefon ganske som den plejer. Der kan ringes ud fra den, og den kan modtage opkald.

Din ip-telefon virker med det samme, men den kan ikke modtage opkald til dit almindelige nummer. Disse kommer jo til den gamle telefon. I stedet får du et midlertidigt nummer der kan ringes eller viderestilles til.

Når flytningen er færdig vil din gamle fastnettelefon holde op med at virke. Du kan nu afmelde den.

En problemfri nummerportering varer ca. en måned. Det tager dog ofte noget længere tid, da processen er meget bureaukratisk og omstændelig.

Der kan opstå problemer ved en nummerflytning. Det er en forudsætning, at der ikke er tilknyttet ekstra services til nummeret. Her kan bl.a. nævnes ISDN, ekstra numre, Duet-svar etc. - så disse services SKAL afmeldes først.

Som nævnt ovenfor er det også meget vigtigt, at det navn der står på porteringsfuldmagten svarer nøjagtig overens med det navn den gamle fastnettelefon er oprettet under.

Løber man ind i denne slags problemer, får vi en fejlmelding retur. Du kan selv følge med på administrationssiden.

 

Abonnement
0 kr./måned